Creative Vado HD zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Creative Vado HD zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Davidvdb 22-09-2010
Geschreven voor: Creative Vado HD zwart

Heb deze camera ongeveer 4 maanden in mijn bezit.
Gekocht bij Aldi voor slechts 50 euro (tijdelijke aanbieding)

Positieve punten:

- Klein en handig om mee te nemen (past in je broekzak)
- Goede beeldkwaliteit!
- Laad snel op via USB
- Goede geluidskwaliteit
- Waarheidsgetrouwe kleuren
- Robuust en kan dus tegen een stootje
- HDMI en AV out aansluiting
- Geïntegreerde USB aansluiting
- 2 uur filmen in HD mode is naar mijn mening voldoende
- Breedhoeklens
- Rubberen bescherming (weet niet of deze steeds standaard aanwezig is bij aankoop)
- Voldoende compatibel voor zowel pc (Windows) als Mac.
- Verwijder en afspeelfunctie op het toestel

Negatieve punten:

- Opladen via het net kan maar dan moet je extra bijbetalen voor een adaptor (net - usb, kostprijs 20 a 25 euro)
- 2x zoom is wat weinig
- Bij full zoom verlaagt de beeldkwaliteit sterk
- Schermpje vind ik wat klein maar handigheid van het kleine toestel primeert.
- Lens staat recht vooruit en is niet extra beschermd. Doch tot heden geen krassen en dit toestel heeft al wat doorstaan. Ligt misschien aan de rubberen hoes als bescherming die was bijgeleverd.

Prijs/kwaliteit: 10/10

Wil je een camera, klein en handig om overal mee te nemen, goede geluids- en beeldkwaliteit en voor weinig geld. Niet twijfelen!

Eén van mijn beste aankopen sinds jaren.

germarin 22-04-2010
Geschreven voor: Creative Vado HD zwart

zeer gebruiksvriendelijk, haarscherp in gunstige lichtomstandigheden, zoom vrij beperkt, duidelijke ingebouwde software.
Geluidsweergave niet erg gevoelig.
Vertoont met TL licht, hinderlijke interferentie.

paulie64 10-08-2009
Geschreven voor: Creative Vado HD zwart

Sinds een week de vadoHD in bezit. Had al een 'echte' Pana HD cam maar deze is voor er bij. Zeer tevreden tot nu toe.
+ makkelijk mee te nemen,
+ goed beeld,
+ kunstlicht opnames ook goed (in tegenstelling tot mijn Pana!)
+ simpele bediening,

- geen lenskapje

Aanrader!

lctinga 04-08-2009
Geschreven voor: Creative Vado HD zwart

Na eerdere ervaringen met minicams van Kodak en Flip hierop uitgekomen: topper !

Goed beeld, prima geluid en eenvoudige bediening.

Bijgeleverde software kan je voor 15 euro upgraden: niet doen want geluid van uw film loopt niet synchroon !

Dit probleem doet zich meer voor bij beeldbewerkers omdat ze deze (HD) beeldkwaliteit en hoge video resolutie niet aan kunnen hetgeen resulteert in rafelig en/of schokkerig beeld en a-synchroon geluid !

Na vele tests via trial downloads bleek Nero-9 de enig perfect werkende, zelfs voor beelden op een 32flatscreen.

De combinatie VADO-HD met Nero-9 is voor mij een topper !

Mr Edward1 25-05-2009
Geschreven voor: Creative Vado HD zwart

Ik heb nu een paar weekjes deze VADO HD. Ondanks dat ik de Kodak Zi6 er leuker uit vind zien toch voor de Vado HD gekozen vanwege de groothoek. Kon er tevens goedkoop aan komen. De kwaliteit van de filmpjes vind ik ongelooflijk. Niet te geloven wat voor HD beelden uit zo'n klein ding geproduceerd kunnen worden. Je steekt hem uiteraard zo ik je broekzak. Tevens kan het filmen niet makkelijker; aan en weer uit! Filpjes zijn in AVI en dus makkelijk te bewerken (bv. gewoon in Windows Movie Maker). Niets geen moeilijk gedoe en lange bewerkingstijden. Kijk maar eens op Vimeo en zoek op Vado HD.
2 nadelen:
1 - geen stabilisator: dus stil houden is nodig.
2 - maar 2x zoom (digitaal, met behoorlijk kwaliteitsverlies)

Ik zeg doen!